News:

Please keep the forum spam free. No advertisement posts in the forums.

Main Menu

Latest cd you bought?

Started by walhalla, August 28, 2003, 10:43:05 PM

Previous topic - Next topic
|

-Andrew-

Quote from: R-A-Y on December 26, 2003, 07:08:42 PM
3 CDs....

The Chillout Project: House Session by Anton Ramos
--- Yep. Chillout all the way. Is this guy a local artist? He rules!!! :)


ray, i wnt classify the new album as chill out. medyo may pagka house yun dating eh as the title indicated. hindi siya super relaxing like the first chilout project and other titles like cafe del mar.

yup, sa alam ko local si anton ramos. compilation naman yan eh, hindi siya gumagawa ng music sa alam ko. parang mga cafe del mar may na may nagcocompile.
We simply attempt to be fearful when others are greedy and to be greedy only when others are fearful.

R-A-Y

Quote from: -Andrew- on December 29, 2003, 01:27:23 PM
Quote from: R-A-Y on December 26, 2003, 07:08:42 PM
3 CDs....

The Chillout Project: House Session by Anton Ramos
--- Yep. Chillout all the way. Is this guy a local artist? He rules!!! :)


ray, i wnt classify the new album as chill out. medyo may pagka house yun dating eh as the title indicated. hindi siya super relaxing like the first chilout project and other titles like cafe del mar.

yup, sa alam ko local si anton ramos. compilation naman yan eh, hindi siya gumagawa ng music sa alam ko. parang mga cafe del mar may na may nagcocompile.

Yeah medyo house siya, unlike the previous ones that he has compiled. Not as relaxing, but I find it something that goes well with a lot of friends, cocktails and wine :) and I guess that's where the relaxing part comes in ;)

Yep it isn't he who composed the songs. Some of the pieces in this album are songs that I have listened to long ago, but they're one of my favorites :D

Oh yeah.... if you've noticed, by Cafe del Mar 7, the overall atmosphere of the album changes. That's becasue it isn't Jose Padilla who compiles it anymore (I think it's Bruno already... ???) Cafe del Mar 6 was his last one :(

-Andrew-

meron isang the best of cafe del mar si padilla diba? wala ako nun pero i think i saw one.
We simply attempt to be fearful when others are greedy and to be greedy only when others are fearful.

R-A-Y

Yeah I saw this also. They were taken from the first 6 albums. IOT's a 2 CD compilation for a not so bad price (Around 800 bucks)

Brent

Quote from: R-A-Y on December 26, 2003, 07:08:42 PM
3 CDs....

The Chillout Project: House Session by Anton Ramos
--- Yep. Chillout all the way. Is this guy a local artist? He rules!!! :)

David Chesky Club de Sol (Jazz)
--- Taken from the back sleeve: "Chesky Records / You can hear the difference. Recorded with minimalist miking techniques and qithout overdubbing or artificial enhancement to ensure the purest and most natural sound possible" --- Amen ;D

Cafe del Mar: Volumen Seis (Volume Six ;D)
--- I have always been a fan of this particular series that after listening to the whole album that I downloaded off the internet, I've been in search for the real thing (Wow... they sure have gone down in price. Lucky me ;D) After listening to the authentic copy, I have loved it even more :D Ambient and relaxing sounds coupled with dramatic entourages make this album the first and last thing you would want to listen to for the day :D

Anton Ramos is indeed local and is otherwise known as Mr. Music One/Tower Records. Very good compilations for the Chillout Project collection. There used to be a promotional radio station for the first album. I thought it was going to be a permanent station, pero bigla nawala after 3 months.

Chesky chill out, that I gotta check out.

The Cafe Del Mar Series vols 1-6 are indeed the better ones. But then 1-4 is too damn expensive. Only 5 and 6 are affordable.

nikoy

acoustic nights album (recorded at tapika)- OK 8)
http://members.sounddomain.com/nikoy -NEW PICS 2/2/04

anyone looking for an RC kit? PM me

R-A-Y

Quote from: Brent on January 02, 2004, 01:44:36 AM


Chesky chill out, that I gotta check out.

The Cafe Del Mar Series vols 1-6 are indeed the better ones. But then 1-4 is too damn expensive. Only 5 and 6 are affordable.

Actually the albums from Chesky records are more on the jazz/samba type. They actually have a lot of other records. They even released 3 series of compilations that are supposed to be the best of their records and good for audio testing.

Yeah the 1-4 are too expensive. Maybe the 5 and 6 are already produced locally..? ??? The new Cafe del Mar compilation that Andrew was talking about is produced locally eh ???

chb

Is that the best of cafe del mar? if thats the double disc then its basically a compilations of some smooth tracks off 1-9....

1-4 are more for the beach...slow just for easy listening but if you listen to 5 up, it becomes more uptempo...well not really uptempo but you get the hint that its more modern..like moving from the beach inside the lounge for chill

anyone know where i can get a copy of hed kandi 04.03?

-Andrew-

04.03 yun beach nila last year diba?
We simply attempt to be fearful when others are greedy and to be greedy only when others are fearful.

R-A-Y

I know where :D

In the music store in Powerplant. They sell for about 1100++ bucks :o ( Actually almost all the Hed Kandi Records are there and they all sell over 1K :o :o  :o )

chb

Quote from: -Andrew- on January 13, 2004, 09:54:23 PM
04.03 yun beach nila last year diba?

yeah...thats the lastest beach house there is...waiting for the 04.04...but heck i dont even have 04.03 yet!

Ray do they have the beach house records there? or just an assortment of all the import cds?

R-A-Y

Yeah dude don't worry. I saw all the Beach House records there. Better get there quick. Apparently the beach house series is pretty popular with a lot of people.

Chi

Quote from: R-A-Y on January 13, 2004, 10:24:20 PM
I know where :D

In the music store in Powerplant. They sell for about 1100++ bucks :o ( Actually almost all the Hed Kandi Records are there and they all sell over 1K :o :o  :o )

Is it in Music One at the top floor? I think I saw them there rin.

R-A-Y

The name is Music One ba? Basta the big one at the top floor eh hehehe ;D

pao_d

latest cds i bought:D
all live:

pearl jam msg 1
pearl jam msg 2
pearl jam state college
pearl jam boston
pearl jam lost dogs
pearl jam live at the garden

:D

"race like there is no tomorrow"

|
Subscribe to our channel
subscribe to our youtube channel